10 technik biznesowych, które pomogą każdemu stać się bardziej produktywnym

Umiejętności i techniki wykorzystywane przez menagerów w biznesie pomagają ich firmom osiągnąć jak najlepsze wyniki. Warto je poznać  po to, aby nauczyć się działać efektywnie, wykorzystując swoje możliwości, zyskując więcej czasu dla siebie i osiągać coraz większe sukcesy.

1.    Porządkuj zadania

Wylistowanie zadań na dany dzień to bardzo efektywny sposób  na podniesienie swojej produktywności. Określ, które są najważniejsze na podstawie wartości każdego z tych zadań. To jest konieczne aby zakończyć odpowienie zadania w odpowiednim czasie.

2.    Odpowiednio zarządzaj czasem

Co masz zrobić dzisiaj, zrób… dzisiaj i to jak najwcześniej. Realizowanie zadań, zamiast ich odkładania, powoduje, że możemy zrobić nie tylko więcej, ale zyskujemy także więcej czasu dla siebie. To dlatego, że możemy nagrodzić się przerwami, na tyle krótkimi, żeby się nie rozleniwić i na tyle długimi by odświeżyć umsył.

3.    Mów „tak” i „nie” wtedy kiedy trzeba

Ja sama staram się mówić „nie”, kiedy myślę „nie” oraz „tak”, kiedy myślę „tak”.
Co sprawia, że ludzie mówią „tak” zmiast „nie”, kiedy tak naprawdę myślą „nie”? To strach przed stratą. Boimy się, że stracimy albo możliwości i okazje albo akceptację innych. Jednak to my podejmujemy decyzję. Pomyślmy – sami niejednokrotnie prosilismy o coś i założę się, że zdarzało się nam usłyszeć odmowę. W odmawianiu nie ma nic złego. Odmawiając ludziom rzeczy, których nie mamy ochoty bądź możliwości zrobić, wzynaczamy swoje granice, pokazujemy innym, że mamy szacunek do siebie i swojego czasu.

4.    Zaczynaj myśląc o finiszu

Menagerowie mają jasno wyznaczone cele, do których osiągnięcia dążą etapami podzielonymi na dni, tygodnie, miesiące a nawet lata. To pomaga im skupić uwagę na najwazniejszych zagadnieniach, oraz pozwala utrzymać przekonanie, że „możemy to zrobić”. Wyobraź sobie, że chcesz wejśc na Mount Everest. Z marszu wydaje się to dość trudne. Wyprawę przygotowuje się etapami – gromadzi się sprzęt, ćwiczy organizm, organizuje wizy i przyjmuje szczepionki. Wszystko odbywa się etapami. Dobrze jest odnieść tę strategię do planowania również każdych Twoich celów – osobistych bądź biznesowych. Najważniejszym krokiem jest zawsze pierwszy krok.

5.    Wciąż się ucz i szukaj nowych rozwiązań

Wiedzę można zdobyć wszędzie, nie tylko podczas lat obowiązkowej czy wyższej edukacji. To dotyczy także osobistego doświadczenia. Każde twoje hobby pobudza Twój umysł do pracy nad konstruktywnymi rozwiązaniami, które warto wdrażać również w pozostałych dziedzinach życia.

6.    Rozkładaj wysiłek mądrze

W terminologii biznesu alokacja zasobów to takie rozłożenie zasobów firmy, aby jak najskuteczniej realizować wyznaczone przez firmę cele. Nie wszystkie zasoby będą dostepne na wszystkich etapach realizowania bądź to głównego bądź pośrednich założeń. Dobzi menagerowie wiedzą jak wykorzystać dany moment w firmie, tak by dał jak najbardziej opytmalne wyniki. Ty również możesz nauczyć się tak gospodarować własnym czasem i możliwościami.

7.    Korzystaj z odpowiednich narzędzi

Wybieraj zawsze narzędzia, które nie tylko znasz, ale dzięki którym szybciej zrealizujesz projekt, nawet jeśli będzie cię kosztowało trochę czasu opanowanie ich. Z każdym kolejnym zadaniem będziesz poszerzać swoje umiejętności i zwiększać zasób dostępnych tobie narzędzi.

8.    Chwytaj dzień

Oczywiście, że należy się skupiać na jasno wytyczonych celach. Co nie znaczy, że dopóki ich nie osiągniemy mamy się nimi zamartwiać. Choć pamiętamy o tym, dokąd zmierzamy, żyjmy tu i teraz, zdajmy sobie sprawę z tego gdzie jesteśmy, co jeszcze musimy zrobić, czego się nauczyć, a przede wszystkim – nie martwmy się na zapas.

9.    Gdy życie zaskakuje

Niespodziewane wydarzenia mogą nastąpić w dowolnej chwili, bez względu na to jak dobrze jesteśmy przygotowani, czy jak jasne są nasze cele. To co mówię jest oczywiste, jednak ludzie mają tendencję do zapominania o tej prawdzie. Bądźmy zawsze przygotowani na najgorsze. Mnie łatwo jest mowić, moja Babcia była z Poznania i w domu była szafeczka z puszkami na „czarną godzinę”. Bądźmy przygotowani i spodziewajmy się niespodziewanego, wtedy mniej rzeczy będzie w stanie nas zaskoczyć.

10.    Bądź zorganizowany

Wydaje się, że wszystkie powyższe wskazówki pomagają nam w nauczeniu się tej techniki. Dobra organizacja jest jak piękno – pochodzi z wnętrza. Musi się zacząć w nas, zanim zauważą to ludzie wokół ciebie. Zorganizowani ludzie trzymają wszystko w odpowiednich miejscach, sporządzają listy i segregują rzeczy według kategorii. Nie musimy od razu stawać się pedantyczni, ale warto popracować nad tym, żeby opanować chaos w naszym miejscu pracy.

Zostaw odpowiedź

Bądź pierwszy!